De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-B2510 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

t*************@t********* 13-11-2023
Geschreven voor: Panasonic SD-B2510

Zeer tevreden geweest gedurende een paar jaar.
Tegenwoordig blijft echter het brood 30% aan de menghaak hangen om het brood uit de machine te halen. Deftige sneetjes snijden is niet meer mogelijk.
Koop dus geen model met dure opties die zelden worden gebruikt!
Ben maar zéér matig positief over panasonic.

j*********@g******** 19-09-2022

Doet wat hij moet doen .brood bakken

Geschreven voor: Panasonic SD-B2510

Vandaag voor het eerst gebruikt .en het 1e brood is gelijk gelukt. Eenvoudige duidelijke gebruiksaanwijzing en recepten duidelijk uitgelegd

Pluspunten

• Niet overdreven duur
  • Gemakkelijke bediening

Minpunten

• Nog geen idee

s*************@g******** 11-07-2022

De beste Broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-B2510

Erg blij met deze broodbakmachine. De beste broodbakmachine voor mij is deze Panasonic. Het apparaat is heel stil en bakt prachtig en heerlijk brood (ligt uiteraard wel aan ingrediënten die je er in doet)
Eerder 2 andere BBM's gehad, maar de Panasonic is vele malen beter.

Pluspunten

• stil
  • 3 keuzes qua grote brood
  • makkelijk te bedienen
  • Mooi brood
  • Makkelijk glutenvrij brood bakken

Minpunten

• duur

e************@o********** 01-12-2021

Broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-B2510

Een geweldig apparaat met zeer veel diverse mogelijkheden. Echt een aanrader!

WWKK 25-11-2021

Gemakkelijk in gebruik, heerlijk eindresultaat

Geschreven voor: Panasonic SD-B2510

Broodbakmachine in huis om te testen via Reviewclub. Komt goed uit want we waren net op zoek!
Eerste aanblik: Mooi clean, apparaat in helder wit. Wel groot maar dat is bij (bijna) elke broodbakmachine het geval. Maar je zet 'm niet zomaar even in je keukenkastje.
Heldere gebruiksaanwijzing, zelfde avond nog de ingrediënten in de machine gedaan om brood te bakken. Even puzzelen om de juiste starttijd te kiezen, maar als je dat eenmaal weet is het gemakkelijk.
Het eindresultaat de volgende ochtend is geweldig. Een heerlijk meergranenbrood, verser dan vers, precies de juiste structuur en knapperigheid zoals je het hebben wilt!
We zijn enorm in onze sas met dit apparaat. Het is een fluitje van een cent met bijvoorbeeld een kant en klare bakmix een brood te bakken. Savonds klaarzetten kost hooguit 3 minuten en de volgende ochtend heb je gegarandeerd een heerlijk ontbijt.

Pluspunten

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Groot apparaat

SEEE 23-11-2021

Makkelijk in gebruik, goede resultaten!

Geschreven voor: Panasonic SD-B2510

Wat een broodbakmachine, de makkelijkste die wij in jaren hebben gebruikt. De broodbakmachine doet alles zelf, waardoor het enkel de ingrediënten in een blik doen waarna de broodbakmachine aan kan. Makkelijk in gebruik en hierdoor ook weer makkelijk schoon te houden.

Er worden diverse recepten meegeleverd, waarbij de broodbakmachine over programma's beschikt om het brood te laten bakken. Van glutenvrij tot pizzabodems, van alles is mogelijk. Wij zijn erg tevreden over de uitkomsten van de baksels, en zeker de uitstelknop zodat het brood klaar is in de ochtend, heerlijk. Enige nadeel is dat er bijvoorbeeld geen bakje is om rozijnen later automatisch te laten toevoegen, echter is dit meer een luxeprobleem dan een gemis.

Design is goed, makkelijk in gebruik en lekker brood. De broodbakmachine is helaas wel wat aan de grote kant.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel schoon te maken

Minpunten

• Vrij groot
  • Geen apart vakje rozijnen etc.

Kelly 20-11-2021

Fijn maar groot apparaat.

Geschreven voor: Panasonic SD-B2510

Mooi apparaat, wel groot. Voor mij te groot omdat een groot deel van het aanrecht in beslag wordt genomen.
Twee duidelijke handleidingen, kort en bondig beschreven. Inclusief recepten. Ik heb alleen niet zo goed begrepen waarom die handleidingen niet samengevoegd zijn.
Zelf niet veel kunnen testen uiteindelijk maar wel genoeg om lekker brood als resultaat te hebben. Ook erg fijn dat er een timer op zit zodat je 's ochtends (of een ander moment op de dag) lekker vers en warm brood hebt.
Ook heb ik een bananenbrood getest maar wist niet zo goed welk programma ik hiervoor het beste kon gebruiken. Gegokt en helaas niet helemaal goed gelukt. Dus enige probeersel zijn toch wel vereist denk ik.
Succes.

Pluspunten

• Timer
  • Kort en bondige beschrijving

Minpunten

• Groot

p*********@z******* 20-11-2021
Geschreven voor: Panasonic SD-B2510

Voor ons gezin waren wij op zoek naar een broodbakmachine. In onze zoektocht zijn wij uitgekomen bij de Panasonic broodbakmachine SD-B2510WXE. In eerste instantie denk je oké, dit is een simpele machine die vers brood kan maken. Het is een vrij grote machine die zichtbaar is op het aanrecht. Het gebruik is zeer makkelijk. Even het instructie boekje lezen en de machine is (na schoonmaak) klaar voor gebruik. Het display is duidelijk, de cijfers zeggen precies wat je wilt bakken. Of het nu brood is  glucken vrij brood of een pizza bodem hij zegt het allemaal. De tijd dat je bereiding klaar is wordt duidelijk weer gegeven. Een zeer positief punt is de uitgestelde start. Wij maken nu voor het slapen gaan het deeg klaar, zetten het in de machine en als de wekker gaat ruiken wij het vers gebakken brood. Heerlijk om zo de dag te kunnen beginnen. Al met al zijn wij tevreden met deze aankoop. Onze kinderen eten het liefst iedere dag eigen gebakken brood. Ee  aanrader voor iedereen!

j**************@h********** 18-11-2021

Fijne bakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-B2510

Ik twijfelde al een tijd over het aanschaffen van een broodbakmachine, maar heb nu eindelijk echt gedaan. En ik ben er blij mee! Deze machine kun je binnen een minuut aan het werk zetten, als je bakmix gebruikt. Alleen maar wat water toevoegen en op twee knoppen drukken, en de machine doet verder al het werk. Door de timer in te stellen heb je precies op het gewenste moment heerlijk vers brood! Het is zo simpel dat ook de kinderen hier het erg leuk vinden om zelf te doen. Het enige wat ik mis is een raampje waardoor je kunt zien hoever het brood al gebakken is. Ook is het een flink apparaat, dus je moet er wel even wat ruimte voor maken om hem kwijt te kunnen. Dat vind ik zelf geen probleem als ik er zulk lekker brood voor terugkrijg. Door de gladde binnenkant zijn de machine en het bakblik makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Bak snel
  • Aparte instelling voor de korst

Minpunten

• Grote machine

magiceef 18-11-2021

Broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-B2510

Wat een heerlijk apparaat. Zeer makkelijk in gebruik. Veel verschillende opties. Voor diverse soorten deeg

a*********@i********* 13-11-2021

Fijne machine

Geschreven voor: Panasonic SD-B2510

Wat een fijne machine is dit! Hij is op zich compact en heeft een platte deksel, daardoor kan je hem makkelijker in een kast schuiven als je hem niet gebruikt. Het display is duidelijk en de timer werkt goed, ook de uitgestelde timer werkt goed! De machine maakt weinig geluid en je hoort bijna niet dat hij bezig is. 's Ochtends werd ik wel wakker van het herhaalde piepje dat hij klaar is. Je kan variëren van kant en klare mix, deeg, cake of jam. Ik ben alles een beetje aan het uittesten en het is per brood even nog een beetje zoeken, maar ben heel tevreden over het resultaat. Als het brood klaar is moet je het brood af laten koelen op een rooster, doe je dit binnen een half uur dan kan je het brood er zo uitschudden. Als je hem langer laat zitten gaat dat wat lastiger. Daarna kan je een doekje er doorheen halen en schoon is hij weer!

Pluspunten

• Geluid minimaal
  • platte deksel
  • makkelijk schoonmaken

Minpunten

• zoeken naar welke mix het beste gaat
  • gebruikshandleiding onduidelijk

r************@g******** 09-11-2021

Fijne broodbakmachine die makkelijk in gebruik is.

Geschreven voor: Panasonic SD-B2510

De meest makkelijke broodbakmachine die ik ook gezien heb.
Hij heeft vele mogelijke functies, zo kun je er ook jam, pizzadeeg en cake mee maken.

Het is niet anders dan water en broodmix in de machine (wij hadden kant en klare broodmix waarbij je alleen water toevoegt). Menu instellen en daarna wachten. De wachttijd kan wel verschillen tussen 2 tot 4,5 uur. Na een tijd ruikt het lekker in huis en wil je eigenlijk al de deksel er af halen.

Brood is makkelijk uit het bakblik te krijgen en deze is daarna makkelijk schoon te maken. Echt een perfect apparaat. Makkelijk in gebruik, makkelijk schoon te maken en altijd vers brood.

Er zit overigens ook een functie op waarbij je het brood klaar laat zijn als je wakker wordt. Die hebben wij nog niet geprobeerd. Maar dat staat zeker op de planning.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • duidelijke display

Minpunten

• grootte
  • gewicht

r*********@g******** 07-11-2021

Fijne broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-B2510

Ik wilde deze broodbakmachine graag testen omdat ik in het verleden jarenlang zelf boord heb gebakken. Ik heb dan ook meerdere broodbakmachines versleten. Ik heb nu nog een Panasonic broodbakmachine staan die ik ook nog gebruik maar niet meer zo vaak als voorheen. Toch was ik erg nieuwsgierig naar een van de nieuwere modellen. Ik heb hem inmiddels een weekje in gebruik. Ik heb dan ook direct zoals ik altijd deed mijn meel gehaald bij de molen voor een aantal keren brood en cake bakken.
Op de eerste plaats zijn de bakresultaten uitstekend. Ik vind de bakmachine vrij hoog. Hij past net als de oude machine net onder mijn keukenkastje en de deksel kan nog net open. Wat me opvalt is dat er geen kijkvenster meer in zit. Is op zich niet zo heel erg maar je kunt het bakproces dus niet meer volgen.
Het bedieningspaneel is eenvoudig te bedienen en de instructies zijn goed te volgen.
Ik heb de machine ook met timer gebruikt en het werkt als vanouds. 's Morgens een lekker vers gebakken broodje. Wat me wel opvalt is dat hij erg stil is. Natuurlijk hoor je wel wat maar het is geen overheersend geluid meer bij het kneden. Ook de baklucht komt niet meer zo sterk naar buiten als bij de vorige versies.
O ja en dan blijft de deeghaak ook mooi in het bakblik zitten bij het uitschudden van het brood

Het enige minpuntje aan deze machine vind ik dat het een vierkant - hoog brood geeft. Er zijn ook modellen waarbij je een langwerpig brood krijgt. Nu eet je ongemerkt toch veel meer brood al s je twee sneetjes eet.
Al bij al ben ik wel tevreden over te broodbakmachine

Pluspunten: stil; gemakkelijk te bedienen
Minpunten: vierkant - hoog brood

Pluspunten

• stil
  • Deeghaak blijft in blik zitten

Minpunten

• vierkant - hoog brood

Denise 05-11-2021

Vers brood met minimale inspanning

Geschreven voor: Panasonic SD-B2510

Al lange tijd op zoek naar een broodbakmachine en nu kregen we de kans om deze te testen en wat zijn we tevreden.
De machine heeft een elegant design maar is erg groot om te laten staan op ons aanrecht.

Ieder soort brood/deeg heeft een eigen programma waardoor het niet kan mislukken.
Erg fijn is dat je kan instellen hoe je de korst van het brood wilt hebben. Dus extra krokant is een optie voor de liefhebbers.
Er is zelfs een programma om zelf jam te maken, niet echt een programma dat ik verwacht ik een broodbakmachine maar wel een leuke extra om je ontbijt compleet te maken.
De programma's van de machine zijn zo duidelijk dat mijn kinderen de broden zelf bakken.
Door de start uitstel knop kun je zelf bepalen wanneer je het brood klaar wilt hebben, zo worden wij dus wakker met de geur van vers brood.
Kortom een machine die we iedereen kunnen aanraden want de prijs kwaliteit is echt prima.

Pluspunten

• Eenvoudig display
  • Duidelijke programma's
  • Start uitstel
  • Elegant design, strak vorm gegeven

Minpunten

• Geen kijkglas
  • Groot apparaat
  • Te veel programma's

CasperB 05-11-2021

Hele fijne, gemakkelijke broodbakmachine!

Geschreven voor: Panasonic SD-B2510

Ik heb de broodbakmachine van Panasonic nu ruim een week in gebruik en hij bevalt heel erg goed! In plaats van brood te kopen, maken we het nu zelf! In het verleden heb ik weleens geprobeerd om met de hand brood te maken, maar op de een of andere manier ging dat altijd mis als het deeg moest rijzen. Nu hebben we dat probleem niet meer!

De machine is echt super makkelijk in gebruik en dat maakt dat het elke keer een feestje is om een brood te maken. Mijn zoon vind het fascinerend om te kijken naar hoe de machine bezig is met kneden, maar ook om te zien hoeveel het deeg gerezen is.

We gebruiken nu vooral de bakmixen van de bekende merken, en de waldkorn variant is nu al favoriet in huis. Het brood blijft heerlijk lang vers. Al met al een echte aanrader om gebruik te maken van deze broodbakmachine!

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Snel

Minpunten

• Redelijk lomp qua grootte

Maaike 04-11-2021

Super fijn apparaat!

Geschreven voor: Panasonic SD-B2510

Ik vind het apparaat er allereerst al super fijn uit zien, staat mooi op het aanrecht! Na ontvangst meteen begonnen met het bakken van m’n eerste brood, alles gewoon in t blik, wat je er makkelijk weer in klikt! Daarna programma kiezen, en wachten maar! Ben echt verbaasd van het gemak, het werkt super makkelijk en overzichtelijk! Brood is echt groot succes! Heb de andere keer korst iets harder laten worden, fijn dat je dit kan instellen! En ook de uitgestelde timer zo handig! Sochtends wakker worden van versgebakken brood!! Heerlijk! Je kunt er ook cake mee bakken, dat is bij mij mislukt…. Dus dat is t enige minpunt!

Pluspunten

• Gemak
  • Strak design